Tema broja
ČLANCI I STUDIJE
UNAPREĐENЈE KOMPETENCIJA MENADŽERA U SVETLU RAZVOJA LJUDSKIH I DRUŠTVENIH RESURSA
Sažetak
U ovom radu autor razmatra pitanje unapređenja kompetencija menadžera s ciljem unapređenja ljudskih i društvenih resursa. U tom kontekstu razvoj ljudskog kapitala je od izrazite važnosti za razvoj kako javnog, tako i privatnog sektora. Društveni resursi su i društvene ciljne grupe za testiranje razvoja ljudskih resursa pa i u smislu unapređenja poslovnih kompetencija. Unapređenje poslovnih kompetencija zaposlenih svakako treba da se razvija dalje, i same organizacije kao društveni resurs određenog sektora društva ali i društva uopšte. Na primeru istraživanja unapređenja kompetencija studenata Fakulteta bezbednosti pokazalo se kao neophodno za perspektivu njihovog zapošljavanja da se koncepti ljudskih i društvenih resursa posmatraju kao dinamička, teorijsko-praktična celina. Takva koja zapravo ima odlike feed – back celine, odnosno međuzavisnosti konceptualnih i praktičnih rešenja po načelu povratne sprege.
Reference
- Barrick M.B., Monzit M.K., „Autonomy as a Moderator of the Relationships between the Big Five Personality Dimensions and Job performance”, Journal of Applied Psychology, 78 (1), 1993.
- Beamont P.B., Human Resource Management: Key Concepts and Skills, London, Sage, 1993.
- Bertz, R.D., Thomposett, R.E., „Comparing Traditional and Integrative Learning Methods in Organizational Training Programs”, Journal of Applied Psychology, 77 (6), 1992.
- Cattell R.B., The Scientific Analysis of Personality, Baltimor, Penguin Books, 1965.
- Eysenck H.J., The Structure of Human Personality, 3rd ed., London, Methuen, 1970.
- Gernstein M., Reisman H., „Strategic Selection: Matching Executives to Business Conditions”, u Schein E.H. (ed), The Art of Managing Human Resources, Oxford, Oxford Univ. Press, 1987.
- Lindolm, „National Culture and Performance Management in MNC Subsidiaries”, (1999/2000.);
- Ludwig T.D. and Geller E.S., „Assigned versus Participative Goal Setting and Response Generalization”, Journal of Applied Psychology 82 (2), 1997.
- Ortiz J.P., Arnborg L. „Making High Performance Last: Reflections on Involvement, Culture, and Power in Organizations”, Performance Improvement, Vol. 44, 2005.
- Шибер Ф.Б., Менаџмент људских потенцијала, Golden Marketing, Загреб, 1999.