APRILSKI IZBORI 2022. GODINE
STRATEGIJE REKLAMIRANJA PARTIJA I KANDIDATA NA PARLAMENTARNIM I PREDSEDNIČKIM IZBORIMA 2022. GODINE
Sažetak
Polazeći od ranijih istraživačkih rezultata, autor ističe važnost političkog reklamiranja, njegovu ubeđivačku, ali i informativnu funkciju. U centru pažnje su reklame plasirane na televiziji i Internetu, kao medijima koji imaju najveći doseg i uticaj na javno mnjenje u Srbiji. Teza je da partije i kandidati sve više prepoznaju uticaj političkog reklamiranja na izbornu odluku što dovodi do većih investicija i podizanja nivoa produkcije. Autor analizira strategije reklamiranja partija i kandidata na dva nivoa. Na prvom nivou, analizira koncept i ciljeve kampanje, tematske i imidž pristupe, kao i ključne poruke. Na drugom nivou, kroz analizu sadržaja različitih spotova, autor konkretno analizira koje strategije su koristile partije i kandidati. Autor navodi da je političko reklamiranje i dalje dostupnije vladajućim partijama i kandidatima, da je veliku integrisanu kampanju mogla da vodi samo vladajuća partija i da su sve partije i kandidati komunicirali aprilske izbore kao presudne, podstičući tako percepciju birača da od njih puno toga zavisi. Vladajuća partija je stvarala okvir predvidljivosti, dok je opozicija pozivala na promene. Spotovi su bili, u proseku, predugi i s manjkom kreativnih rešenja, ali je primetan trend glume u spotovima, korišćenje pristupa „pričanje priča“ (storrytelling) i uska targetiranja (na osnovu ličnosti ili emocija). Posle dužeg vremena, biografski spotovi su opet postali popularni, ali to znači i da je javnost morala da se upozna sa određenim kandidatima s niskom prepoznatljivošću. Iako je okruženje u kome se odvijala kampanja bilo polarizujuće, partije i kandidati su odabrali pozitivne kampanje uz samo šest negativnih spotova.
Reference
