NAUČNA POLEMIKA, OSVRTI I PRIKAZI
STIMULISANJE KULTUROLOŠKOG MIŠLJENJA U PROCESU INTEGRACIJE UMETNIČKIH PREDMETA
Sažetak
Početak reforme celokupnog obrazovnog sistema u Azerbejdžanu, dotičući se pitanja kao sto je potraga za novim metodama integrativnog obrazovanja i pitanje primene nove metodologije. Kulturološka metodologija univerzalni sistemski pristup, koji omogućava sveobuhvatno, interdisciplinarno izučavanje kulture kao integrisanog društvenog sistema, kroz skup organski uzajamno povezanih metoda. Uvođenje i primena integrativnih metoda i oblika obrazovanja na primeru integracije umetničkih predmeta u obrazovnom procesu, jeste mnogo logičnije i efikasnije, ukoliko se čitav taj proces zasniva na sistemsko-kulturološkom pristupu. Najvažniji uslov za razvoj inovativnih veština i ličnih kvaliteta lidera je da se stvori kulturološko mišljenje. Kulturološki način mišljenja jeste vizija novih mogućnosti i tehnologija za njihovo sprovođenje. Predviđanje naprednih budućih tehnologija i realizacija naučnog predviđanja u ovoj oblasti, podrazumevaju razvoj mašte, putem integracije umetničkih predmeta.
Reference
