Tema broja

MARKETING, MENADžMENT I ODNOSI S JAVNOŠĆU

SLUŽBA ZA KORPORATIVNE ODNOSE S JAVNOŠĆU U JAVNOM SEKTORU SRBIJE

Sažetak

U ovom radu definišu se temeljni pojmovi i kategorije, poput korporativnih odnosa s javnošću, službe za odnose s javnošću, kao i javnog sektora koji determinišu korporativne odnose s javnošću unutar političko-privrednog sistema. Definiše se struk­tura, funkcije, doprinos i značaj Službe za korporativne odnose s javnošću u javnom sektoru. Analizira se funkcionalna i organizaciona dimenzija, kao i korporativne i marketinške funkcije odnosa s javnošću u odnosu na institucije političkog i privrednog sistema. Modernizacija javnog sektora znači i funkcionalan, efikasan i optimalan model korpo­rativnih odnosa s javnošću koji se ne svodi samo na jednostranu komunikaciju sa internim i eksternim ciljnim javnostima. Ljudski, odnosno socijalni resursi u sistemu, i šire u društvu su osnova razvoja. Stoga, Služba za korporativne odnose s javnošću ima važnu ulogu u reformi javnog sektora Srbije. U radu, posebna pažnja se poklanja dizajniranju poslova i radnih zadataka menadžera za odnose s javnošću, organizovanju, upravljanju, finansiranju i kontroli delatnosti Službe za odnose s javnošću, uključujući upravljanje ljudskim resursima u javnom sektoru. Isto tako, određuje pravac (de)regulacije, napredovanja i razvoja personala iz ove oblasti korporativne delatnosti. Definiše Službu za korporativne odnose s javnošću u kontekstu upravljanja ljudskim resursima u korporaciji odnosno, socijalnim resursima u društvu, s posebnim naglaskom na javni sektor.

Ključne reči:

Reference

    1. Драган Суботић: Управљање људским ресурсима, Београд, 2005.
    2. Видоје Стефановић: Менаџмент људских ресурса, Београд, 2001.
    3. Влајко Брајић: Радно право, Београд, 2001.
    4. Невена Докнић: Менаџмент кадрова, Београд, 1999.
    5. Адолф Драгићевић: Политичка економија пријелазног друштва, За­греб, 1991.
    6. Вељко Дубљевић: Организациона правда, у: Журнал за социологију, бр. 4,, 2006.
    7. Мића Јовановић-Божинов, Ана Ланговић: Стратегијски менаџмент, Београд, 2001.
    8. Драгутин Врачар: Стратегија тржишног комуницирања, Београд, 1996.
    9. Драган Суботић: Нови јавни менаџмент, књ. 9, Београд, 2010.
    10. Драган Суботић: Управљање људским ресурсима, Београд, 2005.
    11. Видоје Стефановић: Менаџмент људских ресурса, Зајечар, 2005.
    12. Петар Јовановић: Менаџмент, Београд, 2004.
    13. Биљана Богићевић: Менаџмент људских ресурса, Београд, 2003.
    14. Светолик Костадиновић: Управљање јавним сектором, Универзитет “Браћа Карић“, Факултет за менаџмент, Београд, 2004.
    15. Бранислав Бујишић: „Глобализација и концепт социјално одговорног предузећа“, Морал и економија, Београд, 2008.
    16. Душан Алексић: „Интелектуални капитал – неопипљиви ресурс економије – заснивање на знању“, Пословна економија, бр. 1/2009.
    17. Слађана Чабрило: “Интелектуални капитал: неисцрпни извор стварања вредности – појам, таксономија, улога и значај“, Пословна економија, Сремска Каменица, бр. 2/2009.
    18. Милена Пешић: „Јавност – дистинктивна обележја појма“, Политич­ка ревија, Београд, бр. 4/2008.
    19. Јелена Векић-Ђурковић: „Развој запослених као основа конкурентске предности предузећа“, „Пословна економија“, Сремска Каменица, бр. 2/2009.
    20. Драган Суботић: „Односи с јавношћу у пословној економији“, По­словна економија, Сремска Каменица, бр. 1/2008.
    21. Раденко Марић, Драган Илић: „Морална дилема запосленог: добро компаније наспрам добра јавности“, Пословна економија, Сремска Каменица, бр. 2/2009.
    22. Александр Борисович Васиљенко: ПР великих руских корпорација, Клио, Београд, 2008.
    23. Драгутин Врачар: Стратегија тржишног комуницирања, Београд, 1996.
    24. www.crlsbergsrbij.rs
    25. www.dizes.co.rs
    26. www.tdri.com
    27. www.efbl.org
    28. knowledge-bnk1.org
PERIODIKA Politička revija 3/2010 УДК: 659.4:35.07(497.11) 403-434
ç