Tema broja

ČLANCI I STUDIJE

POLITIČKI MARKETING MILANA STOJADINOVIĆA

Sažetak

U radu je predstavljen politički marketing Milana Stojadinovića, sa naročitim osvrtom na period njegovog mandata kao predsednika Ministarskog saveta Kraljevine Jugoslavije. Osnivanjem Jugoslovenske radikalne zajednice, kao nove stranke, stvorene su osnove za rad efikasne propagandne organizacije koja je svoju upotrebnu vrednost dokazala na parlamentarnim izborima 1938. godine. Prikazuju se i analiziraju upotreba masovnih medija: štampe, radija i filma, te drugih komunikoloških elemenata političkog marketinga. Sinergija napora institucija, među kojima se izdvaja reorganizovani Centralni pres-biro, ali i zvanične i nezvanične stranačke štampe te primena modernih tehnologija donela je zavidne rezultate. U ovome se ističe Stojadinovićevo shvatanje suštine političkog marketinga i njegovih elemenata, po čemu je bio daleko ispred svih političara sa ovih prostora između dva rata, a sveobuhvatnost njegove delatnosti u oblasti politike i političkog marketinga može služiti kao odličan primer i danas.

Ključne reči:

Reference

    • Архив Југославије за период 1931-1939.
    • Време, Београд, 1936. и 1938.
    • Гњатовић Драгана, Привилегована аграрна банка у уози ликвидационе банке, Банкарство, Београд, бр. 9/10, 2011, стр. 12-25.
    • Димић Љубодраг, Културна политика Краљевине Југославије 1918-1941 (II књига), Стубови културе, Београд, 1997.
    • Драговић Вук, Српска штампа између два рата,  Српска академија наука, Београд, 1956.
    • Лажетић Милан, Милан Стојадиновић и предизборна кампања 1938., Зборник Историјског музеја Србије, Београд, бр. 25, 1988, стр. 117-139.
    • Тешић Драган, Југословенска радикална заједница у Србији 1935-1939., Београд, 1997.
    • Општа државна статистика, Дефинитивни резултати пописа становништва од 31. јануара 1921. године, Сарајево, 1932.
    • Општа државна статистика, Статистички годишњак Краљевине Југославије за 1932. годину, Београд, 1934.
    • Општа државна статистика, Статистички годишњак Краљевине Југославије за 1934-1935. годину, Београд, 1936.
    • Општа државна статистика, Статистички годишњак Краљевине Југославије за 1936. годину, Београд, 1937.
    • Општа државна статистика, Статистички годишњак Краљевине Југославије за 1937. годину, Београд, 1938.
    • Општа државна статистика, Статистички годишњак Краљевине Југославије за 1938-1939. годину, Београд, 1939.
    • Перић Ненад, Планирање медија и медијских кампања, Чигоја штампа, Beograd, 2008.
    • Политика, Београд, 1931, 1932. и 1938.
    • Правда, Београд, 1932.
    • Симић Бојан, Агенција „Авала“, Зборник Матице српске за историју, Нови Сад, бр. 75-76, 2007., стр. 75-91.
    • Симић Бојан, Партијски пресбиро Југословенске радикалне заједнице, Архив, Београд, бр. 1-2, 2005., стр. 73-77.
    • Симић Бојан, О поновном покретању листа „Самоуправа“ 20. фебруара 1936. године, Токови историје, Београд, бр. 3, 2005.
    • Симић Бојан, Film in the Service of State Propaganda During the 1930’s, Cases of Poland, Yugoslavia and Bulgaria, Токови историје, Београд, бр. 2, 2012., стр. 64-76.
    • Славујевић Зоран, Политичко комуницирање, политичка пропаганда, политички маркетинг, Графокард, Београд, 2009.
    • Стојадиновић Милан, The question of unemployment in relation to the systems of capitalism and communism, Beograd, 1933.
    • Стојадиновић Милан, Ни рат ни пакт – Југославија између два рата, Буенос Ајрес 1963.
    • Стојков Тодор, Влада Милана Стојадиновића (1935-1937), ИСИ, Београд, 1985
PERIODIKA Nacionalni interes 1/2020 1/2020 УДК 32.019.5:929 Stojadonović M. 89-112
ç