Тема броја
ИЗ ПОЛИТИЧКЕ ТЕОРИЈЕ И ПРАКСЕ
ПОЛИТИЧКА СОЦИЈАЛИЗАЦИЈА ИЛИ ПОЛИТИЧКИ МАРКЕТИНГ?
Сажетак
Политичка социјализација чини саставни део социјализације сваког појединца, јер је заснована на усвајању одређених политичких вредности и ставова којима се обликује политичко понашање. Промене у технолошким приступима политичкој социјализацији допринеле су промени и принципа социјализације, усмеравајући их ка бржим, ефектнијим, али и краће усвојеним критеријумима, који су углавном усмерени на тренутне ефекте одређеног политичког понашања. Уколико се овај тренд утицаја савремених технологија у политици настави, као што се очекује, процес политичке социјализације ће се у великој мери још више променити и усмерити на маркетиншке активности. У раду се анализирају приступи политичкој социјализацији, кроз усвајање вредности и кроз маркетиншке активности, као и ефекти који се јављају као последица њиховог деловања.
Референце
- Almond, Gabriel, “The Political System and Comparative Politics: The Contribution of David Easton”, In: Contemporary Political Theory (Editor: Monroe, K. R.), University of California Press L.A, 1997.
- Altemeyer, Robert, The authoritarian spectre, Harvard University Press, Cambridge, MA, 1996.
- Barnea, Marina, Schwartz, H. Shalom, “Values and voting”, Political Psychology, International Society of Political Psychology 19/1995.
- Bolcic, Silvano, “Blocked Transition and post-socialist Transformation: Serbia in the nineties”, Review of Sociology 9/2003, William Davidson Institute, University of Michigan.
- Butler, Patrick, Collins, Neil, “Political Marketing: structure and process“, European Journal of Marketing, Emerald Marketing eJournals Collection, 28/1994.
- Dawson, Richard E, Previtt, Kenneth, Political socialization, Little Brown, Boston, 1977.
- Dennis, Jack, “Major Problems of Political Socialization Research”, Midwest Journal of Political Science, Sage Publishing, Thousand Oaks, CA, 12/1968.
- Elazar, J. Daniel, American Federalism: A View from the States, Harper and Row, New York, 1984.
- Greenstein, Fred, “Can Personality and Politics Be Studied Systematically?”, Political Psychology, International Society of Political Psychology (ISPP), Columbus, NC, 1992/13.
- Hess, D. Robert, Torney, V. Judith, The Development of Political Attitudes in Children, Aldine Press, Chicago, 1967.
- Inglehart, Ronald R. and Baker, E. Wayne, “Modernization, Cultural Change and the Persistence of Traditional Values”, American Sociological Review, Thousand Oaks, CA, 2000/65.
- Inglehart, Ronald, “Globalization and Postmodern Values”, The Washington Quarterly, Elliott School of International Affairs, Washington, DC 23/2000.
- Inglehart, Ronald, Welzel, Christian, “Changing Mass Priorities: The Link between Modernization and Democracy”, Perspectives on Politics, Cambridge University Press, New York, 8/2010.
- Inglehart, Ronald, Welzel, Christian, Modernizacija, kulturna promjena i demokracija, Politička kultura, Zagreb, 2007.
- Iyengar, Shanto, Simon, F. Adam, “New Perspectives and Evidence on Political Communication and Campaign Effects”, Annual Review of Psychology, Palo Alto, CA, 51/2000.
- Jennings, M. Kent, Markus, Gregory, “Political Involvement in the Later Years: A Longitudinal Survey”, American Journal of Political Science, Midwest Political Science Association, 32/1988.
- Kaase, Max, Marsh, Alan, “Political Action. A Theoretical Perspective”, In: Political Action: Mass Participation in Five Western Democracies (Editors: Barnes, S., Kaase, M. et al.), Sage, London, 1979.
- Lassen, D. David, “The Effect of Information on Voter Turnout: Evidence from a Natural Experiment”, American Journal of Political Science, Midwest Political Science Association, 49/2005.
- McCloskey, Herbert, “Conservatism and personality”, American Political Science Review, Cambridge University Press, New York, 52/1958.
- Milburn, A. Michael, Conrad D. Sheree, Sala Fabio and Carberry Sheryl, “Childhood punishment, denial, and political attitudes”, Political Psychology, International Society of Political Psychology, 16/1995.
- Owen, Diana, “Election Media and Youth Political Engagement”, SOWI-Online Journal. Special Issue: Making Politics Visible, 2008.
- Pye, Lucian, Verba, Political Culture and Political Development, University Press, Princeton, 1965.
- Rokeach, Milton M, The open and closed mind: Investigations into the nature of belief systems and personality systems, Basic Books, New York, 1960.
- Scammell, Margaret, “Political marketing: lessons for political science“, Political Studies, Political Studies Association and Wiley, 47/1999.
- Sidanius, Jim, “Social Attitudes and Political Party Preference among Swedish Youth”, Scandinavian Political Studies, Nordic Political Science Association, 10/1987.
- Sigel, Roberta, “New Directions for Political Socialization Research: Thoughts and Suggestions”, Perspectives on Political Science, Taylor & Francis Group, 24/1995.
- Šiber, Ivan, “Politički marketing i politički sustav”, Politička misao, Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, 37/2000.
- Van Lange, A. Paul, Semin-Goossens, Astrid, “The Boundaries of Reciprocal Cooperation”, European Journal of Social Psychology, John Wiley & Sons, Ltd., European Distribution Centre, 28/1998.
- Vujčić, Vladimir, Politička kultura i politička socijalizacija, Alinea, Zagreb, 1993.
- Wildavsky, Aaron, “Choosing Preferences by Constructing Institutions: A Cultural Theory of Preference Formation”, The American Political Science Review, Cambridge University Press, New York, 81/1987.
- Wring, Dominic, “Reconciling Marketing with Political Science: Theories of Political Marketing”, Journal of Marketing Management, Academy of Marketing 50th Anniversary – Virtual Special Issue, 13/1997.
- Пантић, Драгомир, „Вредности бирача пре и после демократског преокрета 2000. године“. У: Партијска сцена Србије после 5. октобра 2000. (Уредници: Гоати, В. и други.), Институт друштвених наука, Београд, 2002.
- Чупић, Чедомир, „Политичка култура и медији”, Годишњак, 2. део: Новинарство, комуникологија, културологија, ФПН, Београд, 2009.