Izaberi jezik:
Tema broja

OGLEDI I STUDIJE

KONVERGENCIJA MEDIJA U POSTINFORMACIJSKOM DRUŠTVU

Sažetak

Rad se bavi konvergencijom medija i posledicama koje ona ima na celokupan savremeni komunikacioni proces, sa posebnim akcentom na promene koje se dešavaju na strani proizvođača medijskih sadržaja u tehnološkom i ekonomskom segmentu, a na strani konzumenta u kulturološkom i organskom smislu. Multimedijalne redakcije kojima klik diktira pravac delovanja i model proizvodnje date su kao paradigma konvergencije medijskih proizvodnih prostora i medijskih radnika. Najveće svetske medijske kompanije koje objedinjuju poslovanje u gotovo svim sferama zabave, kulture, umetnosti i informisanja ukazuju na koji način i konvergencija vlasništva može doneti brojne benefite razvoju postinformacijskog društva, ali upozorava i na brojne zamke koje mogu biti fatalne. Analizirajući novu ekonomiju kreatora, tehnike multimedijalnog stvaranja i vreme “pripitomljavanja” koje je potrebno za potpuno utapanje konvergovanih medija u savremeno društvo, autori zaključuju da konvergencija on-lajn medija još nije ušla u svoju završnu fazu.

Ključne reči:

Reference

    1. Deuze, Mark, “The Web and its Journalismus: Considering the Consequences of Different Types of Newsmedia On-line”, New Media & Society, Лондон, бр. 5 (2), 2003.
    2. Јевтовић, Зоран, Петровић, Радивоје, „Штампа на раскршћу“, Култура, Завод за проучавање културног развитка, Београд, бр. 132, 2011.
    3. Jenkins, Henry, Convergence? I Dиverge, Internet http://www.technologyreview.com/business/12434/, 19.12.2014.
    4. Кљајић, Веселин, „Доминација ПР-а над новинарским садржајима у српским штампаним медијима – узроци и последице“, Култура, Завод за проучавање културног развитка, Београд, 2013, бр. 139.
    5. Манович, Лев: Метамедиј, избор текстова, Центар за савремену уметност, Београд, 2001.
    6. Pavlik, John, „A sea-change in journalism: Convergence, Journalists, their Audiences and Sources“, Convergence, SAGE, бр, 10, 2004.
    7. Reinsch, Lamar N., Turner, Jeanine Warisse, Tinsley, Catherine H., Multicommunicating: A Practice Whose Time Has Come?, Academy of Management Review, 2008, бр. 33-2.
    8. Rogers, Everett M., Diffusion of innovations, The free press, USA, 1995 (4).
    9. Saffo, Paul, Get ready for a new economic era, MCKinsley&Company, 2009, Internet http://whatmatters.mckinseydigital.com/internet/get-ready-for-a-new-economic-era, 19.1.2015.
    10. Saffo, Paul, „Paul Saffo and 30 year rule“, Design World, бр. 24, 1992.
    11. Фидлер, Роџер: Mediamorphosis, Клио, Beograd, 2004.
    12. Farhi, Paul, Go Big or Go Under, AJR, децембар/јануар 2010.
    13. Hermans, Liesbeth, Vergeer, Maurice, d’Haenens, Leen, “Internet in the Daily Life of Journalиsts: Explaining the use of the Internet by Work-Related Characteristics and Professional Opinions”, Journal of Computer-Mediated Communication,бр. 15 (1), 2009.
    14. Currah, Andrew, What’s happening to our news: An investigatиon into the likely impact of the digиtal revolution on the economics of news publishиng in the UK, Oxford, Oxiniprint, 2009.
    15. Штамбук, Владимир, Кибернетика, информатика, Интернет, ФПН, Чигоја штампа, Београд, 1998.
    16. Quinn, Stephen, Vincent, Filak: Convergent journalism: an introduction, Elsevier, UK, 2005.
    17. Yaros, Ronald A., Mastering Multimedia, AJR, август/септембар 2009.
PERIODIKA Srpska politička misao 1/2015 УДК 316.774“20“ 257-272
ç