Tema broja

POLITIKA I SAVREMENO DRUŠTVO

JAVNO UPRAVLJANJE I MODERNIZACIJA JAVNOG SEKTORA SRBIJE

Sažetak

Autor piše o pojmu javnog upravljanja i neophodnosti reforme javnog sektora u političkom sistemu Srbije. Definiše temeljne pojmove novog javnog menadžmenta, javnog dobra, javne finansije, javne službe, javne usluge i javne uprave na osnovu čega identifikuje dinamičko-razvojni i funkcionalni model reforme javnog sektora. Zalaže se za preduzetničko-profitabilni model funkcionisanja javnog sektora koji utiče na prirodu, karakter i funkcionisanje političkog sistema Srbije, i u velikoj meri determiniše funkcionisanje političkih institucija u društvu. Isto tako, određuje profil javnog menadžera, struk­turu i međusobne odnose sistema javnog upravljanja kao i četiri nova principa funkcionisanja novog javnog menadžmenta. Svakako, uz niz praktičnih primera iz aktuelne prakse funkcionisanja javnog sektora Srbije u svetlu finansijske krize u svetu.

Ključne reči:

Reference

    1. Стјепановић, Никола: Управно право, Београд, 1982.
    2. Schroeder, Richard G.: Управљање производњом, одлучивање у функцији производње, свеучилиште Minnesote, Zagreb, 1990.
    3. Костадиновић С., Рачић М., Љубојевић Г.: Пословно право, Графо­-ЖИГ, Београд, 2002.
    4. Поповић С., Марковић Б., Петровић М., Управно право, Београд, 1995.
    5. Ристић, Жарко: Јавни сектор, Београд, 2008.
    6. Ристић, Жарко, Комазец, Слободан, Ковач, Јово: Економика јавног сектора, Београд, 1992.
    7. Ристић, Жарко, Јовановић, Душан: Корпоративни фискални системи: (јавни сектор, порески систем и буџетска политика), Београд, 1992.
    8. Ристић, Жарко, Радовановић, Доброслав, Јавни сектор, Београд, 2008.
    9. Ристић, Жарко, Грозданић, Ермина, Дамљановић, Предраг: Социјална економија и јавни менаџмент, Београд, 2008.
    10. Група аутора: Јавни сектор и његов значај, Београд, 2009.
    11. Група аутора: Евалуација јавних политика: теорија и пракса, Београд, 2005.
    12. Ђорђевић, Снежана: Анализа јавних политика, Београд, 2009.
    13. Ђорђевић, Снежана: Власти у акцији – свет јавних услуга, Београд, 2008.
    14. Дамјановић, Предраг, Ристић, Жарко: Јавни менаџмент и јавни маркетинг, Београд, 2007.
    15. Костадиновић, Светлана: Управљање јавним сектором, Београд, 2008.
    16. Harvey, Brooks, Zielman, Zance: Public private partnership: new op­portunities or meating social needs, Combridge, 1984.
    17. Weidenbaum, Murray Z.: The modern public sector, new woys of do­ing the goverment’s bussiness, New York, 1969.
    18. Kotler Filip, Lee Nancy: Marketing u javnom sektoru, put do boljeg izvršenja, Beograd, 2008.
PERIODIKA Politička revija 2/2010 УДК: 35.07:316.422(497.11) 65-102
ç