Izaberi jezik:
Tema broja

KULTURNA POLITIKA, DEMOKRATSKI DEFICIT I LIBERALNA DEMOKRATIJA

JAVNO MNENJE I DEMOKRATSKI DEFICIT U DOBU MULTIMEDIJA

Sažetak

Fokus je na istraživanju delovanja novih medija i tektonskim poremećajima unutar strukture novinarskih žanrova, posebno vesti. Tradicionalna koncepcija autoritativnih medija postepeno se urušava, karakter društvenih elita i vršenja vla­sti takođe se menja, ugrožavajući građansku funkciju novinarstva. Novi oblici komunikacije upravljaju stvarnošću: realna poruka se menja slikom, kritička dubina estetizovanom površinom, a argumentacija i istraživački nemiri povlače pred slatkorečivim političkim uveravanjima, zabavom i senzacijama. Ograničena pažnja publike zasićuje se neograničenim količinama informacija, dok usmeravanje sadržaja u multimedijima pod pritiskom digitalne metrike i naklonosti publike proizvodi ekonomski promet i ideološki uticaj, nezavisno od javnog interesa. Moć upravljanja se seli ka stvaranju i prezentacii događaja i informacija, građenju društvenih veza i lažne homogenosti kao maglovitih ideala jednakosti i zadovoljstva. Digitalna revolucija menja etičku, političku i komunikološku praksu, otvarajući novu paradigmu u bitkama za upravljanjem javnim mnenjem!

Ključne reči:

Reference

    1. Broder D. (1981): Behind the Front Page: The Candid Look How the News is Made, Simon&Shuster
    2. Брдар, М. (2009): „Логика западних медија као логика моћи“, Зборник Факултета за културу и медије Мегатренд универзитета, Београд.
    3. Видојевић, З. (2010): Демократија на заласку, Службени гласник и Институт друштвених наука, Београд
    4. Carpentier, N & Servaes, J. (2003): Making Community Media Work. In Jas Servaes (Ed.) Approaches to Development, Chapter Paris: UNESCO.
    5. Currah A. (2009): What ’s Happening to Our News, Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford
    6. Currah A. (2009): What ’s Happening to Our News, Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford
    7. Lloyd J. (2004): What the Media are Doing to our Politics, Constable
    8. Dervin, B. & Huesca, R. (1997): “Reaching for the Communicating in Participa­tory Communication”, Journal of International Communication, 44 (4).
    9. Downing, J. (2004): The SAGE Handbook of Media Studies. Thousand Oaks: Sage.
    10. Zadrayec, A. E. (2008): Fight for Your Life: Newspapers and Digital Storytelling, Research Paper, Reuters Institute for Study of Journalism, Oxford University
    11. Јевтовић, З. (2007): „Масмедијски преображај тероризма и религије у глобалном поретку“, Политикологија религије, Центар за проучавање религије и верску толеранцију, бр. 1. Београд
    12. Кантон, Џ., (2009): Екстремна будућност, Клио, Београд
    13. Кин Џ. (1995): Медији и демократија, Филип Вишњић, Београд
    14. Habermas, J. (2005): “Concluding comments on empirical approaches to delibera­tive politics”, Acta Politica,
    15. Хабермас, Ј. (2007): “Политичка комуникација у модерном друштву“, ЦМ часопис зауправљање комуницирањем, бр. 5, Протокол, Нови Сад и ФПН, Београд
    16. Druckman, J. N. (2004): “Political preference formation”, American Political Sci­ence Review,
    17. Хадл, Г. (2008): „Медији заједнице? Алтернативни медији? Анализа концепта медија народа, од народа и за народ“, ЦМ часопис за управљање комуницирањем, Протокол, Нови Сад и Факултет политичких наука, бр. 6, Београд.
    18. Powers W. (2009): Hamlets Blackberry, Executive Summary of Project Shaping the Future of the Newspaper, New York
    19. Quinn S. (2005): Convergent Journalism The Fundamentals od Multimedia Re­porting, Peter Lang, New York
    20. Walter, C. I. (2008): “‘In-line Religion’: innovative pastoral applications of the New Information and Communication Technologies (nicts) bu the Catolic Churc in Nigeria ”, Politics and Religion, Center for Study of Religion and religious tolerance, Vol. 2, No. 2., Belgrade
    21. White, S. A. (1992): Reporting in Australia, Macmillan, Melbourne.
    22. Чачиновић, Н.П. (1981): Писање и мишљење, ГХЗ, Загреб.

    Online извори

    1. Центар за историју и нове медије http://chnm.gmu.edu/
    2. Estlow међународни центар за новинарство и нове медије (Универзитет у Денверу) http://estlowcenter.du.edu/
    3. Информационе технологије у 21. веку – Robert V. Williams, Универзитет Јужна Каролина http://libsci.sc.edu/bob/istchron/ISCNET/ISC20CEN.HTM
    4. Институт за студије нових медија http://www.inms.umn.edu/
    5. Мас Медији – веб дизајн – историјски приказ – Дигитална ера http://www.digitaledge.org/
    6. Преглед online новинарства – http://www.ojr.org/ojr/page_one/index.php
    7. Poynter online “E-Media Tidbits” – http://www.poynter.org/column.asp?id=31
    8. Poynter online нова хронологија медија – http://poynter.org/nmt

     

PERIODIKA Srpska politička misao 4/2010 УДК: 16.774:316.65 105-126
ç