Izaberi jezik:
Tema broja

OGLEDI I STUDIJE

DA LI JE PRIKAZ ISLAMSKE VERE U GORSKOM VIJENCU ZLONAMERAN

Sažetak

Prikaz islama u Gorskom vijencu i ostalim Njegoševim delima predmet je brojnih analiza. Muslimani u ogromnoj većini napadaju Njegoša i optužuju ga da je antiislamski orijentisan. U poslednje vreme, još radikalnije optužbe Gorskog vijenca kao antiislamskog dela dolaze od nekih istaknutih zagovornika nesrpskog crnogorstva. Autori koji su se suprotstavljali ovim napadima imaju jedan ozbiljan nedostatak. Oni nisu upoređivali Njegoševu sliku islama sa slikom koju o toj velikoj i poštovanja dostojnoj religiji daju sami muslimani. Ovaj tekst radi upravo to. Upoređuje sliku islama koju daju muslimani i sliku koju daje Njegoš, sve sa ciljem da se vidi, da li se ove dve slike činjenično ralikuju ili ne.

Ključne reči:

Reference

    1. Базић Јован, „Улога Косовског мита у обликовању српског националног идентиета“, Српска политичка мисао, бр 4/2012.
    2. Ван Хамер Јозеф, Хисторија турског (османско) царства, књ. 2, Загреб, 1979.
    3. Глас ислама, април 2001, бр. 53, Нови Пазар.
    4. Живковић Гордана, „Борба за нови српски идентитет“, Српска политичка мисао, бр. 3/2011.
    5. Јевтић Мирољуб, Политички односи и религија, Центар за проучавање религије и верску толеранцију, Београд, 2011.
    6. Јевтић Мирољуб, Исламска визија света код Иве Андрића, Центар за проучавање религије и верску толеранцију, Беoград, 2013.
    7. Јевтић Мирољуб, „Political Science and Religion“, Политикологија религије, бр. 1/2007.
    8. Јевтић Мирољуб, Проблеми политикологије религије, Центар за проучавање религије и верску толеранцију, Београд, 2012.
    9. Quartet Donald, The Ottoman Empire, 1700–1922, (2nd ed.), Cambridge University Press, 2005.
    10. Куран, с преводом Бесима Коркута, Сарајево, 1984.
    11. Mansel Phillip, Constantinople: City of the World’s Desire, 1453–1924, New York, St. Martin’s Griffin,1998.
    12. Накићевић Омер, Хасан Кафија Прушћак, пионир арапско-исламских знаности у БиХ, Сарајево, 1977.
    13. Петровић Зоран Пироћанац, „Прва победа у гостима“, Дуга, Београд, 20.7. – 2.8.1996.
    14. Петровић Петар други Његош, Горски вијенац, Свијетлост, Сарајево, 1989.
    15. Петровић Петар други Његош, Лажни цар Шћепан мали, Октоих, Светигора, 2001.
    16. Петровић Петар други Његош, Пјесме, Октоих, Светигора, 2001.
    17. Ризвић Мухсин, Босански муслимани у Андићеву свијету, Сарајево,1995.
    18. Растодер Шербо, „Београдска Политика о комитској дјелатности Хусеина Бошковића и Јусуфа Мехоњића. „Три документа о оставинској расправи  имовине Хусеина Бошковића“, Алманах, бр.53-54, Подгорица, 2012.
    19. Таквим 1992, Председништво Удружења Иллмије у БиХ, Сарајево.
    20. „Ужас и терет владике Његоша“, Дани, 24.11.1997,Сарајево.
    21. Штурм Ника, „Библиотека Српска политикологија религије“, Политикологија религије, бр. 2/2012.
    22. http://www.politika.rs/rubrike/region/Bosnjacka-stranka-Njegosa-necemo-slaviti.sr.html.
    23. https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/mj.html.
    24. http://www.monstat.org/userfiles/file/popis2011/saopstenje/saopstenje%281%29.pdf.
    25. http://www.slobodnaevropa.org/content/za-i-protiv-prglaneja-njegosevog-rodjendana-kao-praznika-kulture/25152838.html.

     

PERIODIKA Srpska politička misao 1/2014 УДК 821.163.41-1.09 Njegoš:28 141-158
ç