OGLEDI
JAVNOST: MEDIJSKI DISKURS, KULTURA I MOĆ
Sažetak
Osnovno teorijsko usmerenje ovog članka predstavlja istovremeno razmatranje fenomena javnosti kao sociokulturnog prostora, odnosno kao specifičnog prolaznog oblika društvenog komuniciranja i grupisanja. Istraživanje pojma javnosti u ovom radu tako je organizovano da uključi opserviranje određenih aspekata relacija javnosti i medijske publike, kao i relacije javnosti i kulture, odnosno kulturnih sklonosti shvaćenih kao „društveni modeli jastva“ Ovde smo takođe uveli i sa problemom javnosti povezali i specifično interpretirane pojmove diskursa i identiteta, a u kontekstu razmatranja relacija javnosti i društvene moći. Kontroverza u vezi s problemom ovih relacija sastoji se u razmimoilaženju polaznih usmeravanja teorijske pažnje na razmatranje društvene moći javnosti s jedne strane (J. Habermas o moći javnog diskursa), ili fokusiranje na odnose moći unutar javne komunikacije, dominantnog diskursa u javnoj sferi (M. Fuko o diskursu moći). U ovom radu smo kao posebno važno izdvojili teorijsko usmerenje V. Prajsa. Ono je usredsređeno na povezivanje proučavanja individualnih i kolektivnih procesa saznanja i odlučivanja/formiranja mišljenja, u okviru istraživanja procesa društvene komunikacije.
Reference
