ČUDNO DA ČUDNIJE NE MOŽE BITI – KONTEKST OPŠTIH IZBORA U SRBIJI 2022. GODINE
U ovom tekstu analiziram politički kontekst izbora koji su održani 3. aprila 2022. godine u Srbiji. Nasuprot uobičajenih izbornih ciklusa, ovi izbori se održavaju nakon pet velikih procesa koji u značajnoj meri oblikuju izbornu kampanju: (1) bojkot parlamentarnih . . .
PROMENE IZBORNIH PRAVILA – NOVA REŠENJA, KORAK NAPRED?
U radu se analiziraju novine sadržane u važećem izbornom zakonodavstvu, usvojenom početkom godine i primenjenom na aprilskom izborima, s ciljem da se utvrdi da li novousvojeni izborni zakoni doprinose uspostavljanju višeg stepena demokratičnosti i transparentnosti . . .
ISTRAŽIVANJA PREDIZBORNOG MNENJA U DOBA ZASTRAŠIVANJA NARODA: POMOĆ U OSMIŠLJAVANJU KAMPANJE ILI SREDSTVO IZBORNE PROPAGANDE
Dobitna kombinacija za izbore u demonskoj inkarnaciji gotovo svake oligarhije koja nastoji da se prikaže u demokratskoj verziji, glasi: zastrašivanje + ucene + podmićivanje naroda koji ima pravo glasa. Više je naroda sa pravom glasa koji ima nisku otpornost . . .
IZBORNE STRATEGIJE PARTIJA I KANDIDATA ZA PARLAMENTARNE I PREDSEDNIČKE IZBORE 2022. GODINE
Autor se u radu bavi osnovnim elementima strategija političkih partija i kandidata u kampanji za parlamentarne i predsedničke izbore u Srbiji 2022. godine – tipovima kampanja, pozicioniranjem, okosnicama i sloganima. U analizi propagandnih poruka, govora . . .
STRATEGIJE REKLAMIRANJA PARTIJA I KANDIDATA NA PARLAMENTARNIM I PREDSEDNIČKIM IZBORIMA 2022. GODINE
Polazeći od ranijih istraživačkih rezultata, autor ističe važnost političkog reklamiranja, njegovu ubeđivačku, ali i informativnu funkciju. U centru pažnje su reklame plasirane na televiziji i Internetu, kao medijima koji imaju najveći doseg i uticaj . . .
PUBLICITET U MEDIJIMA I ODNOSI SA JAVNOŠĆU KAO ELEMENT STRATEGIJE POLITIČKOG MARKETINGA PARTIJA I KANDIDATA ZA PARLAMENTARNE I PREDSEDNIČKE IZBORE 2022. GODINE
Izbor oblika promocije i kreiranje poruka u okviru njih u skladu sa ciljem kampanje čine važan element strategije političkog marketinga. U fokusu ovog rada su odnosi sa javnošću i publicitet u medijima kao oblici promocije u okviru strategije političkog . . .
PREDSEDNIČKI IZBORI U SRBIJI 2022: UBEDLjIVA POBEDA – NEIZVESNA BUDUĆNOST
U prvom delu članka opisuju se političke prilike i stranačke konstelacije uoči predsedničkih izbora u Srbiji 2022. godine. Opozicija nije mogla da se dogovori oko zajedničkog kandidata, koji bi mogao da parira favoritu Aleksandru Vučiću. Na kraju su . . .
PARLAMENTARNI IZBORI 2022: IZBORNE LISTE, KOALICIJE I REZULTATI IZBORA
Predmet ovog rada su parlamentarni izbori u Srbiji 2022. godine od njihovog raspisivanja do konstituisanja parlamenta. Najpre analiziram aktere, odnosno političke partije, podnete liste i predizborne koalicije. S obzirom na to da se istovremeno održavaju . . .
IZBORI ZA ODBORNIKE SKUPŠTINE GRADA BEOGRADA 2022. GODINE – AKTERI, REZULTATI, POSLEDICE
Izbori za skupštinu glavnog grada 3. aprila 2022. godine su iz više razloga bili posebno zanimljivi i značajni. Prvo, to su jedini izbori na kojima je postojala bar delimična neizvesnost u pogledu izbornih rezultata. Dok se na predsedničkim i parlamentarnim . . .
LOKALNI IZBORI U SRBIJI 2022. GODINE – AKTERI, REZULTATI I POSLEDICE
Cilj ovoga rada je da ukaže na najznačajnije posledice lokalnih izbora u Srbiji koji su se održali u 13 gradova i opština širom Srbije (izuzimajući glavni grad Beograd). S obzirom na realne domete decentralizacije i položaj lokalne samouprave u vertikalnoj . . .
TERITORIJALNA REPREZENTATIVNOST NARODNE SKUPŠTINE NAKON IZBORA 2022. GODINE
Narodna skupština Republike Srbije pokazuje dva povezana problema u pogledu teritorijalne reprezentativnosti: visok nivo metropolizacije, tj. natpredstavljenosti Beograda kao ključnog političkog, ekonomskog i demografskog centra; kao i slabu predstavljenost . . .
FUNKCIONERSKA KAMPANJA NA IZBORIMA U SRBIJI 2022.
Ostvarivanje slobodnih i poštenih izbora u Srbiji nailazi na niz problema, a jedan od identifikovanih u dužem periodu je funkcionerska kampanja. Ovaj vid kampanje ogleda se u (zlo)upotrebi javnih funkcija u svrhu izborne kampanje. Iako zloupotreba javnih . . .
ANKSIOZNOST U DOBA IZBORA: IZBORNO PONAŠANJE GLASAČA U KONTEKSTU RUSKO-UKRAJINSKOG RATA
Predizborna kampanja uoči izbora 3. aprila 2022. godine odvijala se u specifičnim uslovima. Svega devet dana nakon što je 15. februara 2022. godine predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić, raspisao prevremene parlamentarne izbore, Ruska federacija . . .
REFERENDUM KAO PLEBISCIT ZA APRILSKO IZBORNO TAKMIČENJE
U toku 2022. godine, u razmaku od nepuna tri meseca, građani u Srbiji dvaput su izlazili na birališta. Najpre su u januaru glasali na referendumu o promeni Ustava u delu koji se odnosi na pravosuđe, a zatim u aprilu birali predsednika Republike, poslanike . . .
PRAVILA ZA FINANSIRANJE KAMPANJE I NJIHOVA PRIMENA
U svom prilogu autor predstavlja ključne aspekte finansiranja izborne kampanje za predsedničke, parlamentarne i beogradske gradske izbore iz aprila 2022. Ukratko su predstavljene izmene propisa od značaja za finansiranje kampanje koje su preduzete radi . . .
POSMATRANJE IZBORA 2022. GODINE: KAKO JE PROTEKAO IZBORNI DAN
Republičke i lokalne izbore u Srbiji 2022. godine posmatrao je veći broj međunarodnih i domaćih posmatrača. U ovom radu posmatranje se predstavlja kao način da se oceni i unapredi kvalitet izbora, i iznose se glavni nalazi posmatranja izbora koje je . . .
DELOTVORNOST MEHANIZAMA PRAVNE ZAŠTITE IZBORNOG PRAVA NA IZBORIMA ODRŽANIM 2022. GODINE – VEĆ VIĐENO ILI KORAK NAPRED?
U radu se detaljno analiziraju mehanizmi pravne zaštite izbornog prava prema aktuelnim propisima. Autor daje prikaz normativnog okvira pravne zaštite izbornog prava u svim fazama izbornog procesa. Takođe, za razliku od ranijih autorovih radova u kojima . . .