ПРОБЛЕМИ МОДЕРНИЗАЦИЈЕ ОБРАЗОВАЊА У СРБИЈИ
У раду се најпре разматра значење појма модернизације образовања. Указује се на различите садржаје модернизације у основном, средњем и високом . . .
У раду се најпре разматра значење појма модернизације образовања. Указује се на различите садржаје модернизације у основном, средњем и високом . . .
У овом раду разматра се положај и улога савременог Универзитета у процесу глобализације света, са посебним освртом на његову улогу у друштвеним . . .
Основна теза овог рада полази од околности да је распад државе (СФРЈ, СРЈ, ДЗСЦГ, РС) довео у питање функционисање бројних системских чинилаца . . .
У кризи је идеја образовања, а не сам систем. Она се преокренула у своју супротност. Модерно образовање још увек очајнички покушава да се супротстави . . .
Део наслова овог рада који је под наводницима, представља мото Алана Блума за његову књигу "Сумрак америчког ума" (Просвета, Београд 1990). У раду . . .
Глобализација као незаустављиви мултидимензионални процес који прожима све сегменте живота несумњиво утиче и на образовање. Национални образовни . . .
У прилогу се образлажу идеолошки утицаји на покретање и реализовање образовних реформи, због чега су такве реформе најчешће биле “кратког . . .
Традиционално у оскудици домаћих ресурса, недостатка сопственог културног обрасца и трошка пропуштених прилика, реформе српског друштва . . .
У раду се разматрају питања која су значајна за одређивање националног интереса у образовању у Србији. Данас je Србија, у европским оквирима, . . .
Предмет овог paдa јесте анализа друштвених аспеката националног и грађанског васпитања у просветној политици Србије након великих друштвених . . .
Лажни интернационализам, у форми „вестернизације”, космополитско зулумћарство, насрће посредно и непосредно на духовни и телесни интегритет . . .
Овај чланак је наставак ауторовог ранијег текста „'Мрежа школских другара' у политичкој елити Србије“. Износе се нове чињенице које су се у . . .
Стратешке елите морају да суштински редефинишу своју садашњу улогу. У реформи образовања предстоји им да (1) пре свега селективније, критичкије . . .
У тексту се полемише са критикама Болоњског процеса које долазе из редова учених људи, који се свесно и промишљено супротстављају том процесу, . . .